Vasara ir ne tikai atvaļinājumu laiks, bet arī karstākā darba sezona āra kafejnīcu darbiniekiem. Pludmales ēstuves Hungry Birds īpašnieks Mihails atzīst, ka vairāk nevarētu iedomāties apmeklētāju apkalpošanu bez IT tehnoloģiju palīdzības, jo iepriekš tās ļāvušas apkalpot krietni lielāku viesu skaitu bez papildu personāla. Tāpēc šogad jau otro vasaru darbinieku un viesu ērtībai Hungry Birds izmantos rindu vadības sistēmu InOut. Īsi pirms jaunās sezonas uzsākšanas Mihails dalījās savā pieredzē.

Kā radās ideja izmantot rindu vadības sistēmu InOut?

Ideja nāca 2017. gadā kā secinājums pēc Zvejnieksvētku pasākuma Mangaļsalas jahtkluba kafejnīcā Ekspedīcija, kuru apmeklēja ap 1000 cilvēku. Organizatori bija priecīgi, apmeklētāji bija priecīgi, bet mūsu viesmīļi gan nebija tik ļoti priecīgi, jo viņiem bija jāmeklē klienti pa visu jahtkluba teritoriju, lai iedotu pasūtījumu. Lai gan bijām gatavojušies šādam scenārijam un pat bijām ieviesuši savu, radošu pieeju pasūtījuma numuriņu izsniegšanai, sapratām, ka jāmeklē padoms no malas. Tad arī uzrunājām Timesaving speciālistus  par iespēju izmantot rindu sistēmu InOut.

Vai nākamajā sezonā sākāt to lietot?

Pēc gada radās cits projekts, kafejnīca Hungry Birds Vecāķu pludmalē. Bet arī šajā reizē mēs ātri sapratām, ka viesmīļiem atrast klientus pludmales teritorijā būs ļoti grūti. Pamēģiniet paši atrast apmeklētāju ļaužu pūlī pēc vienīgās norādes uz lapiņas, piemēram, vīrietis sarkanajās peldbiksēs. Un mēs atkal zvanījām Timesaving.

Kā organizējāt klientu apkalpošanu?

Kopīgi ar Timesaving speciālistiem izvēlējāmies mūsu situācijai visatbilstošāko risinājumu, kas vienlaikus ir klientam vienkārši lietojams un ātri saprotams. Cilvēks atnāk, veic pasūtījumu un mūsu darbinieks piešķir viņam kārtas numuru izdrukāta talona veidā. Kārtas numuru virzībai apmeklētājs seko līdzi monitorā kafejnīcas telpās. Kad pienāk viņa numurs, klients pats pienāk pie mums un saņem savu pasūtījumu. Papildus informācijai par izsauktajiem numuriem ekrānā varam rādīt arī aktuālos piedāvājumus vai akcijas, informēt par mūsu jaunumiem. Tas ir vienkārši, informāciju ievadām mēs paši un mainām tik bieži, cik vēlamies. 

Kādi bija pirmie secinājumi?

Ļoti pozitīvi. Pirmkārt, jau rindu sistēma InOut ir ieguvums ne tikai mūsu darbiniekiem, kuriem nav jāmeklē apmeklētājs pa visu pludmali, bet arī pašiem klientiem – viņi tiek pie silta un svaiga ēdiena uzreiz pēc tā pagatavošanas. Un, otrkārt, tiklīdz viesmīļiem vairāk nebija jātērē laiks, dzenājot rokās katru apmeklētāju, ievērojami palielinājās klientu apkalpošanas ātrums. Līdz ar to visi ir apmierināti, nav tik liela stresa un negatīvu emociju.

Un vairāk apkalpotu klientu nozīmē lielākus ienākumus…

Tieši tā. Uzņēmumam ir lielāki tiešie ienākumi no realizācijas un nav jāalgo papildu darbinieki.

Jūs pieminējāt stresu. Vai līdz ar InOut ieviešanu tas darba vietā mazinājās?

Ja vienuviet sapulcējas daudz izsalkušu cilvēku, tad atmosfēra patiešām var būt uzvilkta Jā, darbinieki strādāja daudz mierīgākā atmosfērā un arī apmeklētāji redzēja rindas virzību un jutās droši, ka neko nenokavē, neviens nelien rindas priekšā un tamlīdzīgi.

Vai InOut lietošana deva vēl kādas priekšrocības?

Rindu vadības sistēma InOut ļāva mums veiksmīgi pārdzīvot karstās dienas, kad cilvēku pieplūdums uzreiz ļoti jūtami palielinājās. Mums nebija jāņem klāt papildu cilvēki, tikām galā ar esošo komandu, un klienti neaizmuka. Tāda ir vasaras kafejnīcas specifika – uzspīd saule un cilvēki gāž mūs riņķī. Lietainās dienās ir krietni tukšāks. Elektroniska sistēma nosedz šādus “uzlidojumus” daudz efektīvāk, nekā ja mums būtu jāalgo personāls.

Tad jau turpināsiet to izmantot arī nākotnē?

Noteikti! Šobrīd būtu grūti iedomāties darbu bez InOut. Izmantojot šo rindu vadības sistēmu esam pārliecinājušies, ka tā ir investīcija, kas sezonas laikā atmaksājas vairākkārt.

Turklāt InOut rindu sistēma arī kļūst arvien atpazīstamāka. Pat vecmāmiņas, saņemot savu kārtas numuriņu pasūtītajai picai, ir izsaukušās: “Pie jums kā Latvijas Pastā!”, jo InOut izmanto daudzās pasta filiālēs visā Latvijā. Un mums atkal ir vieglāk strādāt, jo nav jāskaidro, kāda ir sava pasūtījuma saņemšanas kārtība. Varam rūpēties par galveno – garšīgu un ātri pagatavotu ēdienu.

Lai silta gaidāmā vasara, cilvēkiem laba atpūta un mums daudz darba – galā tiksim, par to esam droši!

 

Izmaksas*

250.00 eiro mēnesī. Samaksā iekļauts:

  • 43” LG ekrāns,
  • Star ASURA biļešu printeris,
  • InOut sistēmas noma.

Iegādājoties  šādas iekārtas uz nomaksu + InOut sistēmas noma, mēneša maksājums ir sākot no 79.00 eiro mēnesī. 

Nepieciešamais aprīkojums

  • Elektrības un interneta pieslēgums pie katras iekārtas, vēlams LAN. Hungry Birds gadījumā tika izmantots LMT mobīlais interneta rūteris.
  • Planšetdators, ar kura palīdzību izsaukt klientu pēc pasūtījuma.

*Izmaksas InOut uzstādīšanai un izmantošanai Hungry Birds kafejnīcā 2019.g. pavasarī.